Sprzedaż grupowa

Stare powiedzenie mówi: co dwie głowy to nie jedna. Jak najbardziej odnieść się z tym można także do biznesu. Otwierając sklep warto się zastanowić czy oferty nie dało by się wzbogacić. Załóżmy, że masz zamiar sprzedawać wędliny tradycyjne lub domowe sery polskie. Pomyśl, czy któryś z sąsiadów nie zajmuje się pieczeniem chleba wiejskiego. Otwierając razem internetowy sklep ze zdrową żywnością bylibyście w stanie stworzyć bogatszą ofertę. Dodajmy do tego od trzeciego znajomego ogórki kiszone i domowy smalec ze skwarkami a zaskoczymy nawet wymagających klientów.

Co ważne w przypadku takiej „spółki” koszty utrzymania sklepu internetowego rozkładają się na wszystkich partnerów. Stajemy się więc bardziej atrakcyjni dla klientów i zmniejszamy koszty funkcjonowania. System dopuszcza do 3 sprzedawców w jednym sklepie.

Sprzedaż grupowa

Kolejnym atutem takiego rozwiązania jest przeciwdziałanie sezonowości. Jeśli Twoją ofertę stanowią warzywa ekologiczne, interesuje Cię bardziej wiosna i lato. Dla pszczelarzy natomiast ważniejszym okresem sprzedaży jest jesień czy zima. Razem jesteście w stanie stworzyć ciągłość oferty, a sklep dostępny będzie cały rok.

Niedocenianym plusem wspólnej sprzedaży jest też zwyczajna ludzka pomoc. Kiedy będziesz potrzebował zastępstwa na czas choroby lub nawet dłuższego urlopu, nie musisz odprawiać klientów z kwitkiem, bo masz pewność, że zajmie się nimi Twój wspólnik w biznesie.

Temat na pewno wart zastanowienia. Jako serwis Agropaczka popieramy rozwiązania służące konsumentom. Zachęcamy do wspólnych działań!

Kategoria: Marketing
2 odpowiedzi
  1. lech pisze:

    Dzień Dobry
    słyszałem,że dobrą formą prowadzenia sklepu jest stowarzyszenie producentów.Czy wiecie coś o prawnych aspektach-producent a podatek,agropaczce łączonej itd..
    Pozdrawiam
    Lech

    • Agropaczka pisze:

      Polskie prawo niestety zabrania, aby w jednej paczce produkty pochodziły od kilku producentów. Rozwiązaniem może być utworzenie spółki, stowarzyszenia czy grupy producentów rolnych. W grę wchodzi tu kilka założeń jak wielkość pól, obrotów rocznych, ilość członków, prowadzenie księgowości, itp. Proponuję zgłosić się na konsultacje do najbliższego Centrum Doradztwa Rolniczego. Tam powinni dobrać odpowiednią formę, a przy okazji podpowiedzą o możliwych dotacjach związanych z rozpoczęciem działalności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top